ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΥΡΙΟΧΟΣ

Ο Άγγελος Πυριόχος δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Τον πετύχαμε στη Ζάκυνθο, όπου ζει πλέον μόνιμα, και μας μίλησε για όλα. Όπως πάντα, χείμαρρος.

Απολαύστε τον:

Άγγελος Πυριόχος, ένας άνθρωπος - πολυμηχάνημα; Πες μας τι, τελικά, είσαι;
Εγώ πολυμηχάνημα; Αν ήξερες τις άθλιες σχέσεις μου με τα μηχανήματα, δε θα με αποκαλούσες έτσι. Είμαι ένας άνθρωπος «χειροποίητος». Ακόμα γράφω χειρόγραφα στην εφημερίδα. Κοιτώντας πίσω τη ζωή μου θα έλεγα ότι είμαι ένας άνθρωπος που τη ζει. Απόδειξη ότι ήρθα να μείνω στη Ζάκυνθο, αφήνοντας πίσω τα χρήματα της τηλεόρασης, μόνο και μόνο γιατί αυτό ήθελα να κάνω.

Από όλα αυτά με τα οποία έχεις ασχοληθεί, ποιο εκφράζει περισσότερο τον Άγγελο;
Το ραδιόφωνο και η εφημερίδα είναι αυτά που με εκφράζουν περισσότερο. Γεμίζουν την καθημερινότητά μου. Από την άλλη, το να γράφω θέατρο καλύπτει τη ματαιοδοξία μου. Η τηλεόραση κάλυπτε την τσέπη μου... τώρα τις έραψα τις τσέπες.

Γεννήθηκες και μεγάλωσες στη Ζάκυνθο. Μίλησέ μας για τα παιδικά σου χρόνια;
Γεννήθηκα στην Πάτρα, γιατί οι γονείς μου κλέφτηκαν και έφυγαν από το νησί για να κρυφτούν εκεί. Ήρθα εδώ 5 ετών, με πολύ δύσκολες συνθήκες, πολύ φτωχά παιδικά χρόνια. Στα επτά μου άρχισα να δουλεύω με τον πατέρα μου ως βοηθός σερβιτόρου. Σήμερα είμαι σίγουρος ότι ήταν ευτυχισμένα χρόνια. Πρώτη Λυκείου ήρθα μόνος στην Αθήνα, πήγα νυχτερινό και ξεκίνησε η περιπέτεια...

Με τι ασχολήθηκες τότε;
Έκανα διάφορες δουλειές, από γυψαδόρος και κορνιζάς μέχρι πωλητής και μουσικός σε ροκ συγκροτήματα. Πολύ γέλιο. Κατάφερα να σπουδάσω Αρχιτεκτονική Εσωτερικών Χώρων και άνοιξα ένα εργαστήρι συντήρησης παλαιών αντικειμένων στην Πλάκα.

Στο χώρο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης πώς μπήκες;
Βρέθηκα κατά λάθος να κάνω ραδιόφωνο στον 9.84 από την πρώτη μέρα. Μετά ούτε που κατάλαβα πώς ήρθαν τα υπόλοιπα, θέατρο, τηλεόραση, εφημερίδα, περιοδικά, στίχοι.

Άλλες εποχές, με λιγότερα άτομα, σου λείπουν;
Πάντα βάζω μια τελεία στη ζωή μου. Κλείνω τους κύκλους, πάω παρακάτω, δε δένομαι ούτε με δουλειές ούτε με ανθρώπους, άρα δε μου λείπει τίποτα απ’ όλα αυτά.

Όπως έχουμε δει σε διαφορές εκπομπές, έχεις ένα τεράστιο μπαούλο-αρχείο, που περιλαμβάνει πολλές στιγμές της ελληνικής τηλεόρασης. Πότε ξεκινάς να συλλέγεις; Το κάνεις ακόμα;
Το μπαούλο ξεκίνησε το 1990, όταν έκανα την εκπομπή «Πυρ και Μανία» στην κρατική τηλεόραση. Στη συνέχεια άρχισα να μαζεύω διάφορα για το αρχείο μου, όχι απαραίτητα για να χρησιμοποιηθούν. Το συνεχίζω και σήμερα. Πρέπει να σου πω ότι έχω κάποια πολύ σπάνια, όχι απαραίτητα τηλεοπτικά.

Η τηλεόραση του 2010 πώς σου φαίνεται;
Νομίζω πως περνάμε το γερμανικό μοντέλο, όσο πιο φτηνά τόσο πιο καλά. Αυτό που ξεκίνησε ο ΑLPHA θα το συνεχίσουν οι υπόλοιποι. Αν ήταν κρέας η τηλεόραση, σήμερα θα ήταν κατεψυγμένο.

Ας πάρουμε την τηλεόραση από την αρχή της ημέρας, πρωινές ενημερωτικές εκπομπές. Υπάρχει κάποια που ξεχωρίζεις;
Είναι απελπιστικά ίδιες, οι καλεσμένοι πάνε τη μια μέρα στον έναν, την άλλη στον άλλον. Από εκεί και πέρα, είναι πόσο θα κάνει τσαχπινιές ο Αυτιάς στον Ψωμιάδη και αν θα έχει κέφι ο Καμπουράκης.

Ο Γιώργος Παπαδάκης κούρασε πιστεύεις;
Εκείνο που έχει σημασία είναι αν κουράστηκε ο ίδιος. Μερικές φορές με αγχώνει η προσπάθεια να αποδείξει ότι είναι ο καλύτερος... Είναι, αλλά θέλει μάλλον να είναι ο καλύτερος ελέφαντας.

Πάμε στα γνωστά πρωινάδικα. Η βασίλισσά τους Ελένη Μενεγάκη για πολύ καιρό βρέθηκε δεύτερη. Πώς σου φαίνεται το δίδυμο του ΑΝΤ1;
Η Μενεγάκη έχει υπάρξει και τρίτη, έτσι είναι η τηλεόραση, αύριο θα είναι δεύτερη, μεθαύριο πρώτη, μετά μπορεί να συλλάβει παιδί από κρίνο και να πάρει εκπομπή στην Αμερική. Πλάκα κάνω, αλλά η τηλεθέαση... δεν έχει το θεό της! Όσο για τον ΑΝΤ1, είναι δύο παιδιά χαμηλόμισθα και αυτό κάνει τον κόσμο να τους θεωρεί τα αγόρια της διπλανής πόρτας. Μια χαρά είναι, αρκεί να μην ακολουθήσουν πορεία Αρναούτογλου.

Είπα Ελένη Μενεγάκη… και σκέφτηκα το πολυσυζητημένο διαζύγιό της. Θεωρείς ότι υπήρξε σκοπιμότητα σε όλο αυτό;
Ούτε πέρασε από το μυαλό μου ότι όλα αυτά έγιναν για την τηλεθέαση, επειδή ξέρω το ζευγάρι. Ίσως χάθηκαν με το δελτίο Τύπου, αλλά να κοιτάμε πώς είμαστε εμείς όταν περνάμε τέτοιες κρίσεις και μετά να κρίνουμε.

Τελικά, όλο αυτό την ανέβασε στην πρώτη θέση;
Η πρώτη θέση δεν έρχεται ποτέ τυχαία, αλλά δεν υπάρχει και συνταγή. Άρα... άξιζε για την πρωτιά, όπως σήμερα ενδεχομένως αξίζει για τη δεύτερη θέση.

Και προχωράμε στα περιβόητα μεσημεριανά, πέρασε η εποχή τους πιστεύεις; Ξεχωρίζεις κάποιο;
Τα μεσημεριανά χρειάζονται επειγόντως αλλαγή. Ίσως να μην υπάρχουν με αυτή τη μορφή. Από το πρωί όλοι παίζουν θέματα μεσημεριανάδικων, ίσως η Σκορδά να κάνει δελτίο... Νομίζω του χρόνου θα υπάρχει μόνο ένα.

Η τηλεόραση πλέον είναι αυτοαναφορική. Τα περισσότερα θέματα με τα οποία καταπιάνεται σχετίζονται με τα πρόσωπα και τις εκπομπές που την απαρτίζουν. Ποια είναι η άποψή σου;
Το είπα και πριν, φτηνό κρέας, τσάμπα υλικό, σε κράζω, μετά εσύ κράζεις εμένα και πάει κράζοντας.

Πώς κρίνεις τη δημοσιοποίηση των ποσοστών τηλεθέασης; Θεωρείς ότι εξυπηρετεί κάποιους σκοπούς;
Ξέρεις πόσο χρόνο γεμίζουν τα ποσοστά τηλεθέασης σε μια εκπομπή; Το αστείο είναι ότι αναφέρονται από εκπομπές που πάνε χάλια, αλλά δε λένε τα δικά τους νούμερα, τάχα για δεοντολογία.

Πόσα αξιόπιστα θεωρείς τα νούμερα της AGB; Γνωρίζεις εσύ κάποιον τηλεθεατή που να έχει ένα από τα περιβόητα μηχανάκια;
Πονεμένη ιστορία τα νούμερα, φυσικά και δεν τα πιστεύω, φυσικά και δεν ξέρω κάποιον με μηχανάκι, ούτε άλλον που να ξέρει. Ζουν ανάμεσά μας;

Ποια η γνώμη σου για τις επαναλήψεις (εκείνη την ώρα παίζεται για πολλοστή φορά η σειρά Κωνσταντίνου και Ελένης);
Τελικώς, οι επαναλήψεις έκαψαν τον Ρώμα και είναι κρίμα. Ειδικά το Mega έχει καταντήσει αηδία με τις επαναλήψεις, μόνο το δελτίο της Τρέμη δεν έχει βάλει σε επανάληψη. Κανένας σεβασμός στον τηλεθεατή.

Τα καθημερινά σίριαλ πώς σου φαίνονται;
Δε βλέπω κανένα, είναι περίεργη η ώρα, ακούω καλά για την Εδέμ, αλλά από εκεί και πέρα έχω κενό.

Για τα δελτία ειδήσεων τι έχεις να πεις; Εσύ από πού βλέπεις ειδήσεις;
Μεταξύ μας, δεν είναι δελτία αυτά, να βλέπω παράθυρα με σκετσάκια του Τράγκα, τις τάχα εκρήξεις του Πρετεντέρη και την ανυπαρξία του Καψή. Το καλύτερο δελτίο όπου μαθαίνεις ειδήσεις είναι στην ΕΤ3.

Πιστεύεις ότι, τελικά, τα ΜΜΕ αποτελούν εξουσία;
Είναι ίσως η μοναδική εξουσία, ανεβάζουν - κατεβάζουν κυβερνήσεις, το κακό είναι ότι κάποιοι δημοσιογράφοι συμπεριφέρονται ως δικτάτορες.

Πώς βλέπεις τους «Ράδιο Αρβύλα»;
Μαζί με την εκπομπή του Λαζόπουλου είναι το καλύτερό μου, νομίζω πως τα παιδιά άφησαν τον εαυτό τους ελεύθερο και αυτό τους δικαίωσε.

Ο Alpha φέτος έκανε μια στροφή με παρά πολλές εκπομπές, τις έχεις παρακολουθήσει καθόλου;
Σταμάτησα να βλέπω αυτό το κανάλι. «Δεν είναι φίλοι μας οι Γερμανοί», όμως, δυστυχώς, χάνω και τον Λάκη.

Πιστεύεις ότι οι τσακωμοί που γίνονται μπροστά στην κάμερα είναι αληθινοί;
Ρόλοι είναι, βρίσε εσύ, να υποστηρίξω εγώ. Με τον καυγά ανεβαίνει η τηλεθέαση.

Ριάλιτι, πέρασε η μπογιά τους;
Τι να σου πω, μου κάνουν λίγο σαν επιθανάτιος ρόγχος, μπορεί να έχουν πεθάνει και να μην το ξέρουν.

Στημένοι τσακωμοί ανάμεσα στις επιτροπές υπήρξαν πιστεύεις;
Μα άμα δεν τσακωθούν οι επιτροπές, δεν έχει ενδιαφέρον, ουσιαστικά είναι μαλλιοτράβηγμα με φόντο ατάλαντους.

Και τώρα η Τζούλια, κατάφερε να κάνει την Ελλάδα να ξεχάσει τα μέτρα της κυβέρνησης;Πιστεύεις ότι έγινε αυτό;
Εγώ δε θέλω να πιστέψω ότι χρησιμοποίησαν ακόμα και τη μαλακία μας.

Την είδες εσύ;
Και βέβαια είδα, στους μαλάκες και εγώ, ατάλαντη και στο σεξ, ρε παιδί μου, κακό σενάριο, καθόλου πλοκή, κακός διάλογος, έπρεπε να πει «πονάει η ρήτρα μου» και όχι το άλλο που είπε, γιατί μετά άρχισε ΣΔΟΕ και δίκες.

Πιστεύεις ότι έπεσε θύμα όπως υποστηρίζει;
Έπεσε τόσο θύμα που κυκλοφόρησε και δεύτερο, εκτός αν δεν έκανε σωστή οικονομική συμφωνία, οπότε μπορεί να είναι θύμα σε αυτό τον τομέα.

Και τώρα γυρνώ πάλι σε σένα…
Εσύ αποφάσισες την αποκέντρωση;
Ήταν σκέψη χρόνων, απλά ήρθε η στιγμή, δεν ήταν εύκολο, δεν είναι εύκολο, το παλεύω ακόμα.

Πώς γεμίζεις τη μέρα σου;
Σηκώνομαι στις 7, κάνω δουλειές στο κτήμα, μετά ραδιόφωνο στον STIGMA976, στη συνέχεια γράφω για την εφημερίδα (έχω καθημερινά μια σελίδα στον Αδέσμευτο Τύπο), μετά φαΐ στη μάνα, βόλτες με τη βέσπα, παίζω μουσική κάποια βράδια... αυτά.

Σου λείπει η ζωή της Αθήνας;
Αυτή τη στιγμή δε μου λείπει η Αθήνα, πηγαίνω άλλωστε μια φορά το μήνα και ελπίζω να μην αναγκαστώ να επιστρέψω.

Το βιβλίο σου πώς πήγε;
Το βιβλίο λέγεται «Μη μου τραβάς το πάπλωμα»... και γράφεται από ένα παιδί, που γράφει όσα έχει ακούσει κρυμμένο εκεί.

Εσύ έχεις ακούσει πράγματα κρυφά;
Μικρός όταν ήμουν τρελαινόμουν να ακούω τις κουβέντες των μεγάλων. Από κάποια ώρα και μετά, όταν τα θέματα γίνονταν πιο «ιδιαίτερα», με έστελναν για ύπνο. Ώσπου ανακάλυψα πως, αν είχα κοιμηθεί, μου έριχναν απλώς ένα πάπλωμα και συνέχιζαν την ...κριτική. Έγινε το αγαπημένο μου παιχνίδι, έκανα τάχα πως κοιμάμαι και άκουγα τα πάντα. Ακόμα και τώρα μου αρέσει να ακούω τους γύρω μου χωρίς να συμμετέχω, είναι ωραία να μπαίνεις στις ζωές των άλλων χωρίς να ενοχλείς Το βιβλίο πήγε πολύ καλά, αγαπήθηκε. Είναι και το δεύτερο έτοιμο, απλώςεγώ δεν είμαι έτοιμος να το εκδώσω, όλα πρέπει να γίνονται στην ώρα τους.

Πάντως, έχεις καταφέρει και φέτος να λάμπεις, έστω και από μακριά, με το γράφεις και να σκηνοθετείς το RED της Σίας Κοσκινά.
Το RED ήταν μια ακόμα δουλειά, μια ωραία εμπειρία, ήταν το πρώτο που έγραψα στο νησί. Χάρηκα που πήγε καλά, κατάλαβα ότι δε χρειάζεται να είσαι στην Αθήνα για να κάνεις κάτι.

Τα επόμενα σχέδιά σου ποια είναι;
Δεν κάνω σχέδια ποτέ, ό,τι περάσει, ό,τι κάτσει είμαι. Λειτουργώ με την παρόρμηση, είμαι της στιγμής… οπότε το μόνο που μπορώ να σου πω είναι ότι θα φυτέψω ντομάτες.

Τέλος ένα σχόλιο για τα παρακάτω πρόσωπα.
Λάκης Λαζόπουλος: Ο δικός μας Λάκης... ένας πανέξυπνος Λάκης, ένα είδος μόνος του.
Πετρούλα και Αφρούλα: Του Κίτσ’ η μάνα κάθεται και φτιάχνει γιουβαρλάκια.
Νίκος Ευαγγελάτος: Πάλι καλά που βγαίνει στα παράθυρα της Τατιάνας.
Φαίη Σκορδά: Της αξίζουν καλύτερα πράγματα.
Θέμος Αναστασιάδης: Το πρωί μαθήτρια το βράδυ πόρνη.
Χρήστος Ψωμόπουλος: Αν είναι αυτός στο dvd, αποτρίχωση τώρα, γιατί αυτό που είδα ήταν «εμείς οι Βλάχοι όπως λάχει».
Ηλίας Ψινάκης: Ο άνθρωπος που παίζει.
Ευγενία Μανωλίδου: Η εκδίκηση του Άδωνη στον ελληνικό λαό.
Αλέξης Κούγιας: Άμα κάνω έγκλημα, εκτός από τον θεό, υπάρχει και ο Κούγιας.
Αλέξανδρος Πετρίδης: Το λευκό που ξεχωρίζει δεν είναι σε ρούχο πια, είναι σε δόντι, Αλέξανδρος Ασπροδόντης.
ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΥΡΙΟΧΟΣ
: Αυτός πάει καλιά του.

Παναγιώτης Μπαμπαρούτσης

You are here