Παναγιώτης Μπαμπαρούτσης

Παναγιώτης Μπαμπαρούτσης

Website URL:

Post: 18 Μάιος 2013 Published in Δραστηριότητες

Όταν είδα σε ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης την ανάρτηση μιας γνωστής μου για την διοργάνωση της συγκεκριμένης πεζοπορίας, η σκέψη συμμετοχής μου σε αυτήν με κυρίευσε άμεσα. Πριν μερικά χρόνια,

Post: 11 Μάιος 2013 Published in ΝΕΑ ΣΧΟΛΩΝ

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που ο Δημήτρης Βελισσαρίου ανέλαβε τα ηνία του ΤΕΙ Καλαμάτας. Όμως, έπεσε αμέσως στα βαθιά, αφού από τον «πάγκο και χωρίς ζέσταμα», έπρεπε «να βάλει γκολ» απέναντι στο Σχέδιο Αθηνά για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Για το συγκεκριμένο ζήτημα ο ίδιος θεωρεί ότι το ΤΕΙ δεν είχε και τόσες μεγάλες απώλειες (;).

Μιλήσαμε μαζί του γενικότερα για την κατάσταση του Ιδρύματος, για τη βάση του 10 και, φυσικά, για το Σχέδιο Αθηνά.


-Ποιο το νέο μοντέλο διοίκησης στο ΤΕΙ Καλαμάτας;
Το ΤΕΙ Καλαμάτας είναι το πρώτο που εφάρμοσε το μοντέλο διοίκησης του νόμου 4009. Αυτό, εκτός από τους βασικούς διοικητικούς παράγοντες που υπήρχαν μέχρι τώρα, δηλαδή ο πρύτανης, ο πρόεδρος, αν θέλετε, με τους αντιπροέδρους κ.λπ., προβλέπει παραλλήλως ένα διοικητικό σχήμα, που το λέει συμβούλιο του ιδρύματος, το οποίο αποτελείται στην περίπτωση του ΤΕΙ Καλαμάτας από έντεκα μέλη. Το ένα μέλος είναι φοιτητής, τα έξι μέλη είναι καθηγητές μέσα από το ίδρυμα, οι οποίοι εξελέγησαν με εκλογές από καθηγητές, ενώ τα τέσσερα μέλη είναι τα λεγόμενα εξωτερικά. Όπως προβλέπει ο νόμος, είναι μέλη που προέρχονται από το χώρο των γραμμάτων και των τεχνών. Τα ονόματα είναι λίγο - πολύ γνωστά.
Από τα εξωτερικά μέλη εκλέγεται ο πρόεδρος του συμβουλίου και από τα εσωτερικά μέλη ο αναπληρωτής πρόεδρος. Για το ΤΕΙ Καλαμάτας πρόεδρος του συμβουλίου είναι ο κύριος Καζάκος, γνωστός από το ακαδημαϊκό και συγγραφικό του έργο. Αναπληρωτής πρόεδρος είναι ο κύριος Παπουτσής, ο οποίος είναι προεξέχον μέλος του ιδρύματος.

-Πόσους ενεργούς σπουδαστές έχει το ΤΕΙ Καλαμάτας;
Οι θεωρητικά εγγεγραμμένοι φοιτητές μας είναι γύρω στους 6.500 για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, αλλά ενεργοί είναι 4.500.

-Αυτή τη στιγμή προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ για την Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά και για τα Νοσοκομεία δε γίνονται. Υπάρχει, λοιπόν, λόγος να υφίσταται το Τμήμα Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή το Τμήμα Μονάδων Υγείας Πρόνοιας;
Οι ίδιοι οι συνάδελφοι οι οποίοι έκαναν συνελεύσεις επί συνελεύσεων για τα θέματα αυτά είπαν «ναι, πρέπει να υπάρχει Τοπική Αυτοδιοίκηση». Το συμβούλιο του ιδρύματος έκρινε ότι θα πρέπει αυτό να είναι μέσα σε ένα πλαίσιο της Διοίκησης Επιχειρήσεων, να ανοιχτεί λίγο ο ορίζοντας. Παρόλα αυτά, το τμήμα επέμεινε στην άποψή του. Δεν μπορώ, δηλαδή, να πω στους συναδέλφους έχετε άδικο εσείς και έχω δίκιο εγώ. Αυτοί γνωρίζουν καλύτερα τη δυναμική του επιστημονικού τους πεδίου.


Σχέδιο Αθηνά
-Τι απώλειες αφήνει στο ΤΕΙ Καλαμάτας το σχέδιο Αθηνά;
Για την ώρα, θα μου επιτρέψετε να μείνω λίγο επιφυλακτικός, γιατί ακόμα δεν ξέρουμε ποια είναι τα προεδρικά διατάγματα που περιγράφουν τα τμήματα. Το ΤΕΙ Καλαμάτας πριν από το σχέδιο Αθηνά είχε οκτώ τμήματα, ενώ αυτοβούλως ζήτησε να μείνει με επτά.
Το υπουργείο, όμως, θέλοντας να μεταφέρει τη Λογοθεραπεία, μείωσε τα τμήματα σε έξι. Ουσιαστικά, όμως, ούτε αυτό έγινε γιατί η Λογοθεραπεία θα μείνει μέχρι το 2018. Βέβαια, εμείς δε θα το αφήσουμε έτσι. Αν καταφέρουμε να φέρουμε παράγοντες του υπουργείου να δουν ακριβώς τι συμβαίνει εδώ και όχι στο χάρτη, πιστεύουμε ότι έχουμε ακόμη επιχειρήματα για να πείσουμε για τη Λογοθεραπεία.
Επίσης, έγινε η συγχώνευση των δύο τμημάτων της ΣΔΟ, η οποία δεν ξέρουμε πώς θα καταλήξει, γιατί θα υπάρξουν και κατευθύνσεις από το πρώτο έτος, άρα θα μείνουν κατευθύνσεις μονοτμηματικές. Περιμένουμε τα προεδρικά διατάγματα, όμως πιστεύουμε πως δεν είναι τόσες οι απώλειες από το σχέδιο Αθηνά.

-Οι σπουδαστές της ΣΔΟ κατηγόρησαν τη διοίκηση ότι έδειξε ολιγωρία για τα δικά τους τμήματα που συγχωνεύτηκαν.
Καταρχήν η διαβούλευση με το ΤΕΙ Καλαμάτας και το υπουργείο ξεκίνησε και σταμάτησε, καθώς ήταν μία φορά που έγινε η συνάντηση το Δεκέμβρη πριν αναλάβει η νέα διοίκηση και πριν αναλάβει και πλήρη καθήκοντα το συμβούλιο του Ιδρύματος. Ήταν πρώτος ο κύριος Κανάκης, κάλεσε κι εμένα ως νεοεκλεγέντα πρόεδρο και μπήκαμε στο υπουργείο. Στο υπουργείο εμείς είχαμε κατέβει με πρόταση, ήμαστε από τα λίγα ιδρύματα που είχαμε κατεβάσει πρόταση, με συγκεκριμένα σαφή στοιχεία που ήταν στο πνεύμα του σχεδίου Αθηνά. Συμμάζεμα. Το πρώτο που ζητήσαμε, λοιπόν, ήταν να έρθει το παράρτημα της Σπάρτης εδώ, ένα παράρτημα που δεν είχε στελεχωθεί όσο έπρεπε, άρα είχε έλλειμμα ακαδημαϊκού κλίματος και σοβαρό οικονομικό πρόβλημα. Από το σύνολο του προϋπολογισμού του ΤΕΙ Καλαμάτας το 30% πήγαινε σε αυτό το τμήμα. Άρα το 1/3 πήγαινε στο ένα από τα οκτώ τμήματα. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτό ήταν μια μεγάλη διαφορά.
Μετά, τα δύο γεωπονικά τμήματα, το Φυτικής Παραγωγής και των Θερμοκηπιακών Καλλιεργειών, ήταν από μόνα τους σε συγχώνευση. Το συζητούσαμε αρκετό καιρό πριν το σχέδιο «Αθηνά».
Αυτά, λοιπόν, ήταν και στο σχέδιο «Αθηνά». Προσφέραμε, λοιπόν, δύο στοιχεία τα οποία ήταν πάρα πολύ θετικά για ένα ίδρυμα του μεγέθους του ΤΕΙ Καλαμάτας. Και φυσικά, ξέραμε από την αρχή ότι ήταν λίγο σε κίνδυνο το Τμήμα Λογοθεραπείας. Είχε ιδρυθεί Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας με δύο τμήματα, Ραδιολογία - Ακτινολογία και Λογοθεραπεία. Η Λογοθεραπεία πήρε πρώτη εισακτέους. Όταν, όμως, ήρθε η σειρά της Ραδιολογίας να πάρει εισακτέους, τότε όλα τα καινούρια τμήματα με τη νέα υπουργό Παιδείας έμειναν στα χαρτιά που λέμε. Εγκρίθηκε από προεδρικό διάταγμα, αλλά είναι στα χαρτιά, δεν έβαλε ποτέ εισακτέους. Έκτοτε δε μας έδωσαν κανέναν καθηγητή για τη Λογοθεραπεία, παρά τις υποσχέσεις, παρά τις πιέσεις τις δικές μας, ήλθε και η κρίση και έτσι χαθήκανε όλα αυτά. Ξέρετε, όμως, ότι το τμήμα έχει λειτουργήσει πολύ καλά, έχει προσφέρει στην πόλη της Καλαμάτας, έχει οργανωθεί πολύ καλά. Οι άνθρωποι, οι επιστημονικοί και εργαστηριακοί συνεργάτες που το στελέχωσαν, έκαναν πολύ καλή δουλειά. Δημιουργήθηκαν εργαστήρια, αλλά εξακολουθούσε να βρίσκεται στο στόχαστρο εξαιτίας του ελλείμματος μονίμων τακτικών υπαλλήλων, οπότε εκεί ήταν το πρόβλημα.
Όταν πήγαμε σε αυτή τη συνάντηση του υπουργείου δεν τέθηκε κανένα θέμα για τη ΣΤΕΓ και τη ΣΔΟ. Το μόνο θέμα που τέθηκε ήταν αυτό του Λογοοθεραπείας, ότι «με μηδέν καθηγητές που έχετε, πώς θα κρατήσετε αυτό το τμήμα». Υπήρξε σοβαρός αντίλογος, ακόμη και σε επίπεδο καυγά και απλώς συζητήθηκε λιγάκι το θέμα του ΧΡΗΜΕ. Άρα, ποιος ο λόγος να τεθεί θέμα για κάποιο άλλο τμήμα σε εκείνη τη συνάντηση; Όπως καταλαβαίνετε, αν πηγαίναμε ξαφνικά και λέγαμε για αυτά τα τμήματα, ήταν σαν να ανοίγαμε κι εμείς αυτή την κινδυνολογία. Αφού δεν τέθηκε θέμα, φαίνονταν όλα ομαλά για αυτά τα τμήματα. Αυτή η συγχώνευση εμφανίστηκε στο σχέδιο Αθηνά, τότε λοιπόν ρωτήσαμε τα τμήματα αν συμφωνούν με τη συγχώνευση του σχεδίου Αθηνά , γιατί ίσως να ήθελαν να συγχωνευθούν όπως συνέβη με τα τμήματα Γεωπονίας. Όπως επίσης συνέβη και το τμήμα ΧΡΗΜΕ που συμφώνησε με τη μετονομασία του.
Αν συνέβαινε το αντίθετο, θα ήμουν υποχρεωμένος να πω ότι το τμήμα δε συμφωνεί. Τέλος, να σημειωθεί ότι ο κύριος Καζάκος ζήτησε να συναντηθεί με τη διοίκηση του υπουργείου Παιδείας, πράγμα που δεν έγινε ποτέ. Άρα, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιοι ισχυρίζονται ότι η διοίκηση δε στήριξε το α΄ η β΄ τμήμα.

-Προφανώς αυτός ο ισχυρισμός των σπουδαστών δημιουργήθηκε εξαιτίας της έντονης κινητικότητας που υπήρξε για το τμήμα Λογοθεραπείας…
Μια παροιμία λέει: « Ρώτησαν κάποτε ένα πατέρα και μια μητέρα που είχαν δέκα παιδιά, ποιο αγαπούν πιο πολύ. Και η μητέρα απάντησε τότε αυτό που είναι άρρωστο μέχρι να γίνει καλά και αυτό που λείπει μέχρι να γυρίσει». Δηλαδή, αυτή ήταν η μόνη ουσιαστική απώλεια, το ότι θα έκλεινε ένα τμήμα και θα μεταφέρονταν 400 παιδιά, και ήταν αυτό της Λογοθεραπείας. Άρα, το επείγον του πράγματος ήταν η απώλεια. Λυπάμαι που θα το πω, αλλά το σχέδιο Αθηνά διαμορφώθηκε εξωθεσμικά και γίνονται αλλαγές ακόμη και σήμερα.

-Δεν είναι αντιφατικό να ζητάτε να μη γίνει μετακίνηση σπουδαστών προς την Πάτρα, αλλά να προτείνετε μετακίνηση σπουδαστών από τη Σπάρτη στην Καλαμάτα;
Το θέμα δεν ήταν τόσο η μετακόμιση των παιδιών, το θέμα για εμάς ήταν καθαρά ακαδημαϊκό, αφού πιστεύαμε ότι και τα ίδια τα παιδιά θα ωφεληθούν, δηλαδή το να φύγουν τα παιδιά της Λογοθεραπείας που έχει όλες τις εγκαταστάσεις εδώ και είναι οργανωμένο και να πάνε σε ένα άλλο ίδρυμα εξίσου οργανωμένο, αλλά μην ξεχνάμε ότι το τμήμα της Πάτρας δεν ήθελε τον πληθυσμό της Καλαμάτας και είχε ζητήσει επίμονα να μείνει σε μεταβατικό στάδιο, δηλαδή έλεγαν κρατήστε τους εκεί μέχρι να πάρουν πτυχίο και μην μας φορτώνεται εμάς με 400 ακόμα άτομα γιατί δεν έχουμε εργαστήρια και το ξέρουμε αυτό, μιλάμε με τους ανθρώπους, δεν είμαστε αντίπαλοι.
Αν έρχονταν τα παιδιά της Σπάρτης εδώ θα ήταν καλό, θα έμπαιναν σε ένα ακαδημαϊκό περιβάλλον που έχει όσμωση. Αυτή τη στιγμή είναι ένα τμήμα μόνο του, λίγο απομακρυσμένο από τη Σπάρτη και εμείς ζητάμε να το ενσωματώσουμε σε ένα συνολικό campus.

-Δε θα είχαμε, όμως, ξεσηκωμό από τους Σπαρτιάτες;
Αυτό είναι λογικό κι εδώ θα πρέπει να είμαστε δίκαιοι. Όταν αποφασίστηκε για διάφορους λόγους που δε θέλω να θίξω να δημιουργηθεί αυτό το τμήμα στη Σπάρτη, παρότι είχαμε ζητήσει να δημιουργηθεί στην Καλαμάτα, σας πληροφορώ ότι η κοινωνία της Σπάρτης το στήριξε απίστευτα. Ό,τι ζητήθηκε για να δημιουργηθεί αυτό το τμήμα, δόθηκε και η κοινωνία της Σπάρτης ήταν άψογη. Οι πάντες βοήθησαν, από το νομάρχη μέχρι το μητροπολίτη. Δικαιούνται, λοιπόν, τώρα να έχουν αντιρρήσεις, αλλά το θέμα είναι το εξής: οι πολιτικές αντιρρήσεις, έστω και δίκαιες, υπερισχύουν των ακαδημαϊκών;
Πάντως, αν του χρόνου υπάρξει θέμα ωρομίσθιων επιστημονικών συνεργατών, δυστυχώς θα έχουμε προβλήματα και στα δύο τμήματα, δηλαδή της Σπάρτης αλλά και της Λογοθεραπείας.


Η βάση του 10 στο ΤΕΙ Καλαμάτας
-Η επαναφορά της βάσης του δέκα φοβίζει το ΤΕΙ Καλαμάτας;
Η βάση του δέκα είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό θέμα, Δεν είναι ποιοτικό κριτήριο. Είναι απλό αν η παιδεία σχεδιαστεί άνωθεν, δηλαδή όπως υποτίθεται ότι σχεδιάζεται τώρα και εάν περιοριστεί ο αριθμός των εισακτέων στον αριθμό που ζητάνε τα ιδρύματα , αυτή είναι μια μάχη διακομματική, διαχρονική .
Τα ιδρύματα κάθε χρόνο ζητούν 60.000-65.000 εισακτέους ,το Υπουργείο επιμένει να βάλει 70.000-80.000, εάν γίνει η μείωση τμημάτων που σχεδιάζεται και μπουν οι εισακτέοι που ζητούν τα ιδρύματα, ο τελευταίος μου θα μπαίνει θα έχει δώδεκα και όχι δέκα. Δυστυχώς, η παιδεία μας από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο δε βασίζεται στη λογική των εξετάσεων. Κάποτε είχαμε κουλτούρα εξετάσεων.
Τα παιδιά έχουν μπει στην κουλτούρα άντε να περάσουμε και στην κουλτούρα του φροντιστηρίου. Ουσιαστικά θα έπρεπε οι εξετάσεις που δίνουν τα παιδιά να είναι κατατακτήριες και όχι προαγωγικές. Η βάση του δέκα τις κάνει προαγωγικές. Ναι μας φοβίζει, γιατί εδώ μπαίνει και ο παράγοντας της ελκυστικότητας, τι θα επιζητήσει να βάλει στο μηχανογραφικό του το παιδί ή ο γονιός, ο οποίος λίγο πολύ είναι απληροφόρητος και φοβάται την περιφερειακότητα. Για παράδειγμα, τμήμα της Θεσσαλονίκης γέμιζε πάντα, ενώ της Καλαμάτας όχι γιατί είναι μακριά.

-Τελικά ένας σπουδαστής που έχει γράψει 6 έχει δικαίωμα να σπουδάσει;
Ένα φοιτητή που γράφει χαμηλά εμείς τον υπέστημεν, γιατί είναι ένα παιδί που δεν ξέρει χημεία που ίσως είναι από άλλη δέσμη. Για παράδειγμα, έρχονται παιδιά εδώ που έχουν δώσει για νηπιαγωγοί και δε γνωρίζουν μαθηματικά. Υπάρχει ένα τέτοιο σύμπλεγμα προβλημάτων. Για να εκλείψει, λοιπόν, αυτό δε χρειάζεται η βάση αλλά η σωστή ακαδημαϊκή λειτουργία.

Το ΤΕΙ Καλαμάτας στην τοπική κοινωνία
-Παρατηρούμε ένα άνοιγμα του ΤΕΙ προς τον έξω κόσμο, όπως, για παράδειγμα, η κλινική λογοθεραπείας και τα σεμινάρια των γεωπονικών τμημάτων. Να περιμένουμε συνέχεια;
Φυσικά, συνεχίζεται ήδη ο δεύτερος κύκλος σεμιναρίων υδροπονίας, θα ακολουθήσει και άλλος κύκλος σε άλλα αντικείμενα στο γεωπονικό τομέα. Η λογοθεραπεία θα συνεχίζει να είναι δραστήρια στο αντικείμενό της. Και όπως γνωρίζω, και τα τμήματα της ΣΔΟ θα αρχίσουν τέτοιες δραστηριότητες.

Παναγιώτης Μπαμπαρούτσης

 

Πηγή: tharrosnews.gr

Post: 10 Μάιος 2013 Published in Άλλες εκδηλώσεις

Το βιβλίο του «Μιλώ για την κρίση με το παιδί. Εμπιστευτική επιστολή σε μεγάλους που σκέφτονται», θα παρουσιάσει σήμερα Παρασκευή, στις 8.30 το βράδυ, στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας, ο Νίκος Σιδέρης.

Post: 17 Απρίλιος 2013 Published in ΝΕΑ ΣΧΟΛΩΝ

Οι φοιτητικές εκλογές τελείωσαν και τα τελικά αποτελέσματα έχουν ως έξης:


Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών
ΠΑΣΠ 4 ΕΔΡΕΣ (86 ψήφοι)
ΑΡΚΑΣ 2 ΕΔΡΕΣ (34 ψήφοι)
ΔΑΠ 1 ΕΔΡΑ (25 ψήφοι)


Τμήμα Φιλολογίας
ΠΑΣΠ 4 ΕΔΡΕΣ (49 ψήφοι)
ΑΡΚΑΣ 2 ΕΔΡΕΣ (17 ψήφοι)
ΔΑΠ-ΝΔΦΚ 1 ΕΔΡΑ (16 ψήφοι)

Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας
ΠΑΣΠ 3 ΕΔΡΕΣ (91 ψήφοι)
ΔΑΠ 3 ΕΔΡΕΣ (84 ψήφοι)
ΠΚΣ 1 ΕΔΡΑ (39 ψήφοι)

Σχολή Διοίκησης Οικονομίας
ΠΑΣΠ 4 ΕΔΡΕΣ (222 ψήφοι)
ΔΑΠ 2 ΕΔΡΕΣ (109 ψήφοι)
ΠΚΣ 1 ΕΔΡΑ (32 ψήφοι)



Τμήμα Λογοθεραπείας
ΠΑΣΠ 5 ΕΔΡΕΣ (78 Ψήφοι)
ΠΚΣ 1 ΕΔΡΑ (18 Ψήφοι)
ΔΑΠ 1 ΕΔΡΑ (12 Ψήφοι)


Τετάρτη 17 Απριλίου, ημέρα φοιτητικών εκλογών η σημερινή και το Θάρρος βρέθηκε στα Τριτοβάθμια Ιδρύματα της πόλης μας και σας ενημερώνει για την κατάσταση  που επικρατεί μέχρι τώρα, τι ώρα κλείνουν οι κάλπες, ποιες παρατάξεις υπάρχουν σε κάθε Σχολή και Τμήμα και πόσους σταθμούς μπορείτε να βάλετε .
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (Καλαμάτα) Τμήμα Φιλολογίας
Οι κάλπες άνοιξαν στις 8:00 και θα κλείσουν στις 20:00
Τα ψηφοδέλτια υπάρχουν είναι:  ΑΡΚΑΣ- ΔΑΠ- ΠΑΣΠ- ΠΚΣ
Οι σταυροί είναι από 0-7


Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών
Οι κάλπες άνοιξαν στις 8:10 και θα κλείσουν στις 20:10
Τα ψηφοδέλτια υπάρχουν είναι:  ΑΡΚΑΣ- ΔΑΠ- ΠΑΣΠ- ΠΚΣ
Οι σταυροί είναι από 0-7

ΤΕΙ Καλαμάτας Σχολή Διοίκησης Οικονομίας
Οι κάλπες άνοιξαν στις 7:00 και θα κλείσουν στις 19:00
Τα ψηφοδέλτια υπάρχουν είναι:  ΔΑΠ- ΠΑΣΠ- ΠΚΣ
Οι σταυροί είναι από 0-5

Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας
Οι κάλπες άνοιξαν στις 7:00 και θα κλείσουν στις 19:00
Τα ψηφοδέλτια υπάρχουν είναι:  ΔΑΠ- ΠΑΣΠ- ΠΚΣ
Οι σταυροί είναι από 0-5

Τμήμα Λογοθεραπείας
Οι κάλπες άνοιξαν στις 7:10 και θα κλείσουν στις 19:10
Τα ψηφοδέλτια υπάρχουν είναι:  ΔΑΠ- ΠΑΣΠ- ΠΚΣ
Οι σταυροί είναι από 0-5

 

Πηγή: tharrosnews.gr

Σελίδα 6 από 92
You are here