ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ

Από τις 15 Δεκεμβρίου, οπότε έγιναν οι πρυτανικές εκλογές στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ο Θεόδωρος Παπαθεοδώρου είναι ο πιο νέος πρύτανης στην Ελλάδα, γεννημένος το 1965.

Είναι νομικός, έχοντας ασχοληθεί με την αντεγκληματική πολιτική και την πρόληψη του εγκλήματος. Μιλήσαμε μαζί του και τον ρωτήσαμε για τα πάντα: από την αντεγκληματική πολιτική μέχρι και για θέματα του πανεπιστημίου που «καίνε».

Νομικός με ειδίκευση στην αντεγκλητική πολιτική και την πρόληψη του εγκλήματος. Προλαμβάνετε, δηλαδή, το έγκλημα; Και αν ναι, πώς;
Η αντεγκληματική πολιτική έχει ως αντικείμενο τη μελέτη του εγκληματικού φαινομένου και των μέτρων και πολιτικών που λαμβάνει και εφαρμόζει η Πολιτεία για την αντιμετώπισή του, στο πλαίσιο των δημόσιων πολιτικών. Η πρόληψη είναι ένας σημαντικός άξονας αυτών και εκτείνεται στο σύνολο εκείνων των πολιτικών (ποινικής πολιτικής, κοινωνικής πολιτικής, ενταξιακής πολιτικής, εργασιακής πολιτικής, εκπαιδευτικής πολιτικής) που κατατείνουν στη μείωση των παραγόντων εγκληματογένεσης και στην εμπέδωση της κοινωνικής συνοχής. Η εγκληματικότητα μπορεί να προληφθεί ή, τουλάχιστον, να μειωθεί με την ορθή, μακροπρόθεσμη και συνολική σχεδίαση μέτρων και πολιτικών ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της (μικρομεσαία- καθημερινή εγκληματικότητα, παραβατικότητα ανηλίκων, οργανωμένο έγκλημα) και πάντα σε συνάρτηση με την εξέλιξη και τις σύγχρονες αναπαραστάσεις του φαινομένου της βίας. Και τούτο, γιατί η εγκληματικότητα δεν είναι ένα στατικό φαινόμενο. Εξελίσσεται μαζί με την κοινωνία και διαμορφώνεται μέσα από τα προβλήματα που αυτή αντιμετωπίζει.

Πώς βλέπετε την εγκληματικότητα στη χώρα μας;
Την τελευταία δεκαπενταετία, η εγκληματικότητα στην Ελλάδα εμφανίζει μία σημαντική ποιοτική, ποσοτική και γεωγραφική μετεξέλιξη. Η αντεγκληματική πολιτική της ελληνικής Πολιτείας δεν μπόρεσε να την παρακολουθήσει, να «διαβάσει» τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, να προσαρμόσει έγκαιρα τα μέτρα αντιμετώπισής της, να διαχειριστεί επαρκώς τους κινδύνους από τις νέες εκφάνσεις του εγκλήματος. Το έγκλημα έγινε περισσότερο βίαιο, ορισμένες μορφές του απέκτησαν διεθνική και παγκοσμιοποιημένη διάσταση (οργανωμένο/διεθνές έγκλημα), ενώ άλλες ακολούθησαν την εξέλιξη των νέων τεχνολογιών (ηλεκτρονικό έγκλημα) ή την απελευθέρωση των αγορών (οικονομικό έγκλημα). Σήμερα, χρειάζεται μία μεγάλη προσπάθεια, με ευρεία κοινωνική συναίνεση, για να συμφωνήσουμε στα κατάλληλα μέτρα κατοχύρωσης της ασφάλειας του πολίτη, με παράλληλη προστασία των δικαιωμάτων και των ελευθεριών του.

Πολλοί θεωρούν ότι έχει συμβάλει στην αύξηση της εγκληματικότητας η εισροή μεταναστών στη χώρα μας. Πώς σας φαίνεται αυτή η άποψη;
Απλουστευτική. Αυτή η άποψη λειτουργεί σε μεγάλο βαθμό ως άλλοθι απέναντι στο έλλειμμα πολιτικής. Η εξέλιξη της ελληνικής κοινωνίας, τα νέα δεδομένα στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, η ένταση των κοινωνικών ανισοτήτων, οι μεγάλες γεωπολιτικές ανακατατάξεις στην περιοχή των Βαλκανίων, η παγκοσμιοποίηση του εγκλήματος και οι υστερήσεις της Ελλάδας στα πεδία της αντεγκληματικής πολιτικής και της μεταναστευτικής πολιτικής είναι ουσιαστικοί παράγοντες που αιτιολογούν τις σημερινές αναπαραστάσεις της εγκληματικότητας.

Πότε και πώς μπαίνετε στο χώρο της παιδείας ως καθηγητής;
Από το 1992, μετά το τέλος της διατριβής μου στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου του Poitiers (Γαλλία), εργάσθηκα ως ερευνητής στο Centre d’ Information Juridique Internationale του ιδίου Πανεπιστημίου. Κατόπιν, το 1994 εκλέχτηκα Εντεταλμένος Διδασκαλίας και Έρευνας (A.T.E.R.) στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της La Rochelle (Γαλλία) και τον επόμενο χρόνο Λέκτορας (Maître de Conférences) Ποινικού Δικαίου και Εγκληματολογικών Επιστημών. Το 1996 εκλέχτηκα Μόνιμος Επίκουρος Καθηγητής στην ίδια Σχολή. Από το 1995 μέχρι το 1998 διετέλεσα Διευθυντής του Κέντρου Γαλλόφωνων Νομικών Σπουδών (Centre d’ Études Juridiques Francophones) του Πανεπιστημίου της La Rochelle και ακαδημαϊκός υπεύθυνος Διεθνών Σχέσεων.

Ποια η άποψή σας για το άσυλο; Θεωρείτε ότι πρέπει να γίνει άρση;
Την άποψή μου για το άσυλο την έχω διατυπώσει πολλές φορές. Το πανεπιστημιακό άσυλο είναι κομμάτι της παράδοσής μας και πρέπει να το διαφυλάξουμε από κάθε μορφής παραβίαση. Το άσυλο νοείται ως ελευθερία διακίνησης των ιδεών, ως ακαδημαϊκή ελευθερία και ως εγγυητικό στοιχείο της πανεπιστημιακής ζωής. Το άσυλο δεν είναι ασυλία και δεν μπορεί να συγκαλύπτει ενέργειες βίας μέσα στο πανεπιστήμιο. Το σημερινό νομοθετικό πλαίσιο για το άσυλο προβλέπει ότι είναι καθήκον της Πολιτείας να προστατεύσει αυτεπάγγελτα το πανεπιστήμιο και την πανεπιστημιακή κοινότητα, όταν τελούνται σε πανεπιστημιακό χώρο κακουργήματα ή αυτόφωρα εγκλήματα. Παράλληλα, η προστασία του ασύλου είναι και ευθύνη του συνόλου της πανεπιστημιακής κοινότητας απέναντι σε κάθε παραβίαση και σε κάθε μορφή βίας. Αυτή την ευθύνη πρέπει να την αναλάβουμε αποδίδοντας παράλληλα το μερίδιο εκείνο που αντιστοιχεί στο Κράτος για τη διαφύλαξη του ασύλου. Η βία στο πανεπιστήμιο ή στην κοινωνία δεν πρέπει να χρεώνεται στο άσυλο, αλλά σε όλους εκείνους που επωφελούνται σήμερα από την κατάλυσή του για να προδιαγράψουν αύριο τη συρρίκνωσή του. Είμαι αντίθετος με μία τέτοια προοπτική, που τελικά εξυπηρετεί αλλότρια συμφέροντα.

Κολέγια. Είστε υπέρ ή κατά;
Έχω τονίσει κατ’ επανάληψη ότι στηρίζω -μαζί με την πλειονότητα των συναδέλφων μου- την άποψη της ΠΟΣΔΕΠ εναντίον της αναγνώρισης των κολεγίων και είμαι αντίθετος με οποιαδήποτε εξίσωση κολεγίων ή ΚΕΣ με μορφές πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Δε θεωρώ ότι τα «κολέγια» πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να απονέμουν ακαδημαϊκούς τίτλους οι οποίοι να προκαλούν οποιαδήποτε σύγχυση με αυτούς των δημοσίων πανεπιστημίων. Οι πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με τις εξαγγελίες του ΥΠΕΠΘ δικαιώνουν αυτή τη θέση. Τα κολέγια θα πρέπει να καταταγούν σε βαθμίδα μη πανεπιστημιακή και να ρυθμιστεί ανάλογα το καθεστώς τους. Τα δημόσια πανεπιστήμια στηρίζονται σε σαφείς προϋποθέσεις λειτουργίας που δεν αφορούν μόνο στη διδασκαλία, αλλά και την έρευνα, τις υποδομές, τις βιβλιοθήκες, τα μεταπτυχιακά κ.λπ. Επομένως, θεωρώ ότι θα πρέπει να προβλεφθεί η κατάταξή τους σε άλλη βαθμίδα της μεταλυκειακής εκπαίδευσης και να αποσαφηνιστεί ότι το καθεστώς λειτουργίας τους δεν αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κατά τη γνώμη μου, το ζήτημα δεν είναι μόνο νομοθετικό ή εκπαιδευτικό, αλλά και κοινωνικό. Θα πρέπει να προστατεύσει η Πολιτεία τους νέους και τις οικογένειές του από ένα εμπόριο προσδοκίας, ένα εμπόριο ελπίδας χωρίς αντίκρισμα, που επιχειρούν κάποιοι κερδοσκοπικά εις βάρος τους. Γι’ αυτό χρειάζεται να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και να στηριχθεί το δημόσιο ελληνικό πανεπιστήμιο.

Βάση του 10, παλιό θέμα μεν, αλλά διαχρονικό!
Το πρόβλημα δεν είναι η βάση του 10, αλλά η αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στο πανεπιστήμιο και η μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος.  

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Πρυτανεία στην Τρίπολη, τμήματα σε 5 πόλεις και τμήματα με άσχετο μεταξύ τους αντικείμενο. Ποια η γνώμη σας;
Κατ’ αρχάς, τα αντικείμενα των τμημάτων, όχι μόνο δεν είναι άσχετα μεταξύ τους, αλλά σε κάθε πόλη συναρθρώνουν με ομοιογένεια τα αντικείμενα των επιμέρους σχολών. Οι έξι σχολές και τα δέκα τμήματα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου έχουν διαμορφώσει τη φυσιογνωμία του και προδιαγράφουν την εξέλιξή του. Το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου δεν είναι το πανεπιστήμιο μίας πόλης, αλλά μίας ολόκληρης Περιφέρειας, ενιαίο και αδιαίρετο ως προς τη λειτουργία του και την ανάπτυξή του. Πρέπει όλοι να αντιληφθούμε και εμπεδώσουμε, μετά από εννέα χρόνια λειτουργίας, τον ενιαίο και αδιαίρετο χαρακτήρα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Εμείς τον προβάλλουμε και τον διεκδικούμε ως αυτονόητο. Με διοικητική έδρα την Τρίπολη, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου αποτελεί ένα Πανεπιστήμιο- Δίκτυο, πολυεδρικό και δυναμικό, ένα μοχλό ανάπτυξης για την Περιφέρεια Πελοποννήσου και φιλοδοξεί να κατοχυρώσει μία περίοπτη θέση στον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας. Σε αυτή τη βάση δομήθηκε εξ αρχής, σε αυτή τη βάση θα συνεχίσει να αναπτύσσεται.

Αν ήταν εφικτό, θα προτιμούσατε 5 διαφορετικά πανεπιστήμια;
Η προηγούμενη απάντηση καλύπτει αυτή την ερώτησή σας.

Όπως θυμόμαστε συγκεκριμένα για τις σχολές της Καλαμάτας, δεν υπήρχαν τα κονδύλια για να τελειώσουν. Τότε βρέθηκαν κάποιοι δωρητές και το πανεπιστήμιο λειτούργησε τελευταία στιγμή. Σε άλλη πόλη οι φοιτητές τρώνε σε σκαλιά. Θεωρείτε λάθος που άνοιξαν οι σχολές, ενώ στην πραγματικότητα δεν ήταν έτοιμες;
Στο ξεκίνημά του το πανεπιστήμιο υποστηρίχθηκε οικονομικά αλλά και από άποψη υποδομών και εγκαταστάσεων, πέραν του ελληνικού κράτους, τόσο από τις τοπικές και νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις της Περιφέρειας Πελοποννήσου όσο και από χορηγούς. Σήμερα ακόμα, η υποστήριξη αυτή είναι ενεργή και πολύτιμη. Αναγνωρίζουμε την προσφορά τους και τιμούμε τη συνεργασία μαζί τους. Με την εν λόγω προσφορά και με τη στήριξη της Πολιτείας, το δικό μας πανεπιστήμιο κατάφερε να αναπτυχθεί ταχύτερα και αρτιότερα από άλλα πανεπιστήμια που ιδρύθηκαν την ίδια χρονιά και μπορεί σήμερα να λειτουργεί με αυτοδυναμία. Γνωρίζουμε τις ανεπάρκειες και όλα τα επιμέρους προβλήματα των τμημάτων στις πόλεις και ήδη εργαζόμαστε για την άμεση αντιμετώπισή τους. Επομένως, δεν ήταν λάθος η σχεδόν ταυτόχρονη εκκίνηση των σχολών σε πέντε πόλεις, αλλά μία μεγάλη προσπάθεια, που με κόπους και δουλειά, από ανθρώπους με μεράκι και διορατικότητα, απέδωσε σε μεγάλο βαθμό.

Πού βρισκόμαστε σε επίπεδο εγκαταστάσεων;
Σε σχετικά ικανοποιητικό επίπεδο. Ήδη παρελήφθη προσωρινά το υπερσύγχρονο κτήριο της Σχολής Οικονομίας και Διοίκησης στην Τρίπολη και παραλαμβάνεται σε λίγο αυτό του ΤΟΔΑ στη Σπάρτη. Υστέρηση υπάρχει στις εγκαταστάσεις του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών στο Ναύπλιο και των τμημάτων της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών στην Κόρινθο, που είχαν ενταχθεί στα ΣΔΙΤ. Η εξασφάλιση άρτιων υποδομών και εγκαταστάσεων αποτελεί για εμάς βασική προτεραιότητα.  

Πείτε μας τις βασικές σας θέσεις, πλέον από τη θέση του πρύτανη.
Οι θέσεις δεν αλλάζουν. Είναι αυτές που είχαμε εξαγγείλει και ήδη εργαζόμαστε για την υλοποίησή τους. Προτεραιότητά μας είναι η διοικητική ανασυγκρότηση του Πανεπιστημίου, η άμεση λειτουργία των οργάνων της Συγκλήτου και η αναδιάρθρωση των υπηρεσιών, έτσι ώστε το νέο ξεκίνημα το οποίο ονειρευόμαστε να στηρίζεται σε στέρεες βάσεις. Ήδη έχουμε δρομολογήσει τις πρώτες ομάδες εργασίας για την ηλεκτρονική διοίκηση του πανεπιστημίου και έχουμε καταστρώσει ένα επιχειρησιακό σχέδιο για τη λειτουργία των οργάνων και των υπηρεσιών του. Παρακολουθούμε από κοντά, ενώ δεν έχει ακόμα εκδοθεί το ΦΕΚ του διορισμού μας, την προώθηση των διαδικασιών για την εξασφάλιση των συμβασιούχων υπαλλήλων, τις εξελίξεις για τα επαγγελματικά δικαιώματα και την παραλαβή των νέων κτηρίων. Με τη συγκρότηση των οργάνων, θα εφαρμόσουμε, μετά από διαβούλευση, και το νέο οργανόγραμμα των διοικητικών υπηρεσιών. Μέλημά μας είναι και θα παραμείνει η ανοιχτή διοίκηση, η διαφάνεια και οι αξιοκρατικές επιλογές σε όλους τους τομείς.

Πρυτανικές εκλογές
Πώς αποφασίσατε να βάλετε υποψηφιότητα για πρύτανης;

Μετά από διάλογο με τους συναδέλφους πολλών τμημάτων του πανεπιστημίου και την προτροπή τους να υλοποιήσουμε μαζί ένα νέο σχέδιο για την ανασυγκρότηση και ανάπτυξη του ιδρύματος.

Η θητεία του πρύτανη, με βάση τα σημερινά δεδομένα, είναι 4 χρόνων, θεωρείτε ότι το χρονικό διάστημα είναι λίγο;
Η θητεία είναι ορισμένη από το νόμο και επαρκής για να υπηρετήσουμε τη διοίκηση του πανεπιστημίου.

Σκληρή αντίπαλος η Γεωργία Ξανθάκη- Καραμάνου;
Στην πανεπιστημιακή μου διαδρομή δεν είχα ποτέ αντιπάλους -συναδέλφους. Οι εκλογές έκριναν θέσεις και αντιλήψεις για το πανεπιστήμιο.

Σας χαρακτήρισε ψεύτη, όπως ότι λέγατε ανακρίβειες και ότι ούτε στο δικό σας τμήμα έχετε επαγγελματικά δικαιώματα. Ένα σχόλιο για αυτά;
Κανένα σχόλιο. Κατά τα λοιπά, τα ζητήματα κρίθηκαν στις πρυτανικές εκλογές. Όσο για τα επαγγελματικά δικαιώματα του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής, όπως και η θεσμοθέτηση δύο κατευθύνσεων στο πτυχίο, αυτά εγκρίθηκαν από το ΣΑΠΕ στις δύο τελευταίες συνεδριάσεις του, όπως τα είχε εισηγηθεί η Γ.Σ. του Τμήματος. Όλα πλέον μπορούν να γίνουν γνωστά σε όλους και από το διαδίκτυο.

ΑΣΕΠ
Το θέμα που έκαιγε τους φοιτητές του Τμήματος Ιστορίας Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών ήταν τα επαγγελματικά δικαιώματα και η εμπλοκή στο θέμα του ΑΣΕΠ για το ΠΕ02. Στην ομιλία σας πραγματικά μπερδεύτηκα, όπως και τα πιο πολλά άτομα που την παρακολούθησαν. Άλλα είπατε εσείς, άλλα η κυρία Ξανθάκη. Μπορείτε να μας πείτε μια ακόμα φορά τη διαδικασία;
Πλέον έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΠΘ το σχέδιο Π.Δ. για την επαγγελματική κατοχύρωση των πτυχιούχων των Τμημάτων Ιστορίας Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών, καθώς και της Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Επομένως, το ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων αυτών των τμημάτων επιλύθηκε με τροποποίηση του Π.Δ. 118/2003. Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για αυτή την εξέλιξη.

Υποστηρίξατε ότι πρέπει το θέμα να περάσει από το ΣΑΠΕ. Η κυρία Ξανθάκη υποστήριξε ότι διαθέτει επίσημα έγγραφα πως έχει γίνει από τις 29/7/2008. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό οδήγησε πολλούς φοιτητές να πιστέψουν είτε ότι είχατε άγνοια είτε ότι ένας από τους δύο υποψηφίους ήθελε να τους εξαπατήσει. Τι έχετε να πείτε για αυτό; Και τελικά, το θέμα του ΑΣΕΠ πού βρίσκεται αυτή την στιγμή;
Όπως είπα προηγουμένως, το σχέδιο Π.Δ. προβλέπει πλέον ότι «οι πτυχιούχοι των δύο αυτών μπορούν να διοριστούν στη δευτεροβάθμια δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία». Επίκειται, επομένως, η έκδοσή του και η οριστική επίλυση του θέματος.  

Προτείνατε στους φοιτητές του Τμήματος Ιστορίας Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών να χωρίσουν κατευθύνσεις και να αλλαχτεί ο οδηγός σπουδών. Αν συμβεί αυτό, με τους ήδη πτυχιούχους τι θα γίνει;
Δεν πρότεινα αυτό και είμαι πάντα ακριβής σε θέματα διαδικασίας. Η θεσμοθέτηση κατευθύνσεων δεν είναι θέμα φοιτητών. Είπα, συγκεκριμένα, ότι αν η Γενική Συνέλευση του Τμήματος (όπου συμμετέχουν και οι φοιτητές) κρίνει σκόπιμο να το αποφασίσει, τότε θα πρέπει να αποστείλει τη σχετική εισήγησή της στο ΣΑΠΕ προς έγκριση. Κατόπιν, βάσει αυτής της έγκρισης, το Υπουργείο αποφασίζει για τη θεσμοθέτηση, λαμβάνοντας υπόψη το Πρόγραμμα Σπουδών. Ουδείς άλλος, πλην της Γ.Σ., έχει τη δυνατότητα να κρίνει τη σκοπιμότητα θεσμοθέτησης κατευθύνσεων σε ένα Τμήμα. Από το χρόνο θεσμοθέτησή τους αναγράφονται και στο πτυχίο του Τμήματος (όχι αναδρομικά)

Στο παρελθόν είχε αλλάξει ο οδηγός σπουδών. Όταν και αν λυθεί το πρόβλημα με το ΑΣΕΠ, οι πρώτοι φοιτητές που είχαν τον παλιό οδηγό σπουδών μπορεί να έχουν πρόβλημα;
Κανένα πρόβλημα, το πτυχίο του Τμήματος ορίζεται από το νόμο ως μοναδική προϋπόθεση.

Τι λέτε στους ήδη πτυχιούχους του συγκεκριμένου τμήματος που πάνε σε φροντιστήρια για να ζητήσουν δουλειά ή πήγαν να κάνουν τα χαρτιά τους για ΠΕΟ2 και τους αντιμετώπισαν ως πτυχιούχους δεύτερης διαλογής;
Αυτό αλλάζει με την έκδοση του Π.Δ. για την επαγγελματική κατοχύρωση. Δεν υπάρχει πλέον καμία ανισότητα μεταχείρισης. Θέλουμε στο πανεπιστήμιό μας πτυχία κύρους. Μαζί με τις νέες εξελίξεις επί του θέματος είναι ανάγκη να σταματήσει και η αρνητική διαφήμιση σχετικά με τα τμήματα και τα πτυχία του πανεπιστημίου. Αυτό σκοπεύουμε να το εγγυηθούμε.

Επειδή πλέον αισθάνομαι μια ανασφάλεια, θα ήθελα μια επίσημη απάντηση στο εξής απλό ερώτημα: Το Τμήμα Φιλολογίας είναι αναγνωρισμένο στο ΑΣΕΠ ως ΠΕ02;
Σας απάντησα με σαφήνεια παραπάνω, παραθέτοντας το απόσπασμα από το Σχέδιο Π.Δ.  

Μεταπτυχιακά
Για τα μεταπτυχιακά της Καλαμάτας τι έχετε μάθει; Γιατί και τα δύο παρουσίασαν προβλήματα;

Θα εγγυηθούμε τη λειτουργία των μεταπτυχιακών με όλες τις προϋποθέσεις νομιμότητας και με απόλυτο σεβασμό στους φοιτητές, όχι μόνο στα τμήματα της Καλαμάτας, αλλά για το σύνολο του πανεπιστημίου. Ήδη, από την πρώτη συνεδρίαση της Συγκλήτου, θα ανατεθεί η εποπτεία της λειτουργίας των μεταπτυχιακών προγραμμάτων του πανεπιστημίου στον αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, όπως ο νόμος ορίζει.  

Μπορούμε να περιμένουμε νέα μεταπτυχιακά;
Είναι αυτονόητο πως ναι!

Διοικητικοί και συμβασιούχοι
Διοικητικά πώς είναι το πανεπιστήμιο;Σκοπεύετε να πιέσετε για την πρόσληψη μονίμων;

Το Πανεπιστήμιο χρειάζεται μία συνολική διοικητική ανασυγκρότηση, με νέο οργανόγραμμα, σύσταση των υπηρεσιών του και λειτουργία των οργάνων του. Αυτή τη στιγμή έχουμε θέσει σε διαβούλευση με τους διοικητικούς υπαλλήλους το σχέδιο νέου οργανογράμματος, παράλληλα με τη σχεδίαση της ηλεκτρονικής διοίκησης του πανεπιστημίου. Στη βάση του νέου οργανογράμματος θα διεκδικήσουμε θέσεις μονίμων υπαλλήλων για όλες τις υπηρεσίες μέσω ΑΣΕΠ. Η ορθολογική και αξιοκρατική κατανομή του προσωπικού είναι προϋπόθεση της χρηστής και αποτελεσματικής διοίκησης.

Με τους συμβασιούχους θα υπάρξει λύση;
Σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ, έχουμε υποβάλει τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες του πανεπιστημίου για τους συμβασιούχους υπαλλήλους, με στόχο να κρατήσουμε το σύνολο αυτών μέχρι 31/12/2010. Στο μεσοδιάστημα και μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ, το πανεπιστήμιο, με απόφασή μας, θα καλύψει το σύνολο των υπηρετούντων σήμερα συμβασιούχων από ίδιους πόρους μέχρι τα τέλη Μαρτίου 2010, αν χρειαστεί. Από το 2011, το ΥΠΕΠΘ έχει ανακοινώσει ότι οι θέσεις που θα δίδονται στα πανεπιστήμια θα είναι θέσεις μονίμων υπαλλήλων μέσω ΑΣΕΠ.  

Το γραφείο του πρύτανη είναι ανοιχτό για ένα φοιτητή;
Πάντα και επιπλέον, όπως είχαμε δεσμευτεί, θα θεσμοθετήσουμε άμεσα το «Συνήγορο του Φοιτητή», που θα είναι μέλος ΔΕΠ του πανεπιστημίου μας.  

Παναγιώτης Μπαμπαρούτσης

You are here