ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΝΑΚΗΣ

Γιατί χάθηκε η εξεταστική;Πώς προδιαγράφεται το μέλλον του ΤΕΙ Καλαμάτας;Θα συνεχίσουν τη λειτουργία τους τα υφιστάμενα τμήματα; Τι θα γίνει με τα νέακτήρια που χτίζονται;

Είναι σωστή η βάση του 10; Πρέπει να δημιουργηθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια; Απαντήσεις στα παραπάνω και σε πολλά άλλα ερωτήματαδίνει στο Must ο νέος πρόεδρος του ΤΕΙ Καλαμάτας.

Τελικά, ποιος δεν ήθελε να μεταφερθεί η εξεταστική του καλοκαιριού;
Το θέμα δεν τίθεται στη βάση του ποιος ήθελε ή δεν ήθελε, αλλά στη βάσηαν τα πρόσωπα ή τα διοικητικά όργανα ή η κοινωνία έχουν το δικαίωμα νανομιμοποιούν μη σύννομες ή παράνομες πράξεις.

Βάση του 10, ταφόπλακα για το ΤΕΙ Καλαμάτας;
Η εισαγωγική βάση του 10 για τους υποψήφιους φοιτητές – σπουδαστές καθιερώθηκε με νόμο και, κατά συνέπεια, η ευθύνη για τα παρεπόμενα ανήκει στην κυβέρνηση.

Είστε υπέρ ή κατά της βάσης του 10;
Το αν εγώ, ως πρόσωπο, είμαι υπέρ ή κατά της βάσης του 10, λίγη σημασία έχει για τους Έλληνες πολίτες. Εκείνο που πρέπει να μας απασχολεί, ως κοινωνία, είναι τι γίνονται ή τι θα γίνουν οι υποψήφιοι που κόβονται ενώ έχουν βαθμολογηθεί κοντά στο δέκα (π.χ. μεταξύ 9,4 και 9,9). Είναι όλοι αυτοί «ακατάλληλοι ή ανίκανοι» να σπουδάσουν; Κατά τη γνώμη μου, όχι. Πολλοί απ’ αυτούς είτε θα μεταναστεύσουν σε άλλα ευρωπαϊκά ή αμερικανικά πανεπιστήμια είτε θα εγγραφούν στα διάφορα και αμφιβόλου ποιότητας κολέγια και θα επιστρέψουν πτυχιούχοι.Τότε, αυτοί οι «ακατάλληλοι ή ανίκανοι» θα γίνουν δεκτοί από την ελληνική κοινωνία με δάφνες, γιατί θα έχουν τίτλο ξένου πανεπιστημίου.

Υπάρχει λύση για το ΤΕΙ Καλαμάτας;
Πάντα υπάρχουν λύσεις και, μάλιστα, βιώσιμες και δρομολογημένες. Μερικές έχουν υιοθετηθεί και από το υπουργείο Παιδείας. Το μόνο που μένει είναι να τηρήσει την υπόσχεσή της η κυβέρνηση.

Φέρουν ευθύνη οι τοπικοί άρχοντες για την κατάσταση που δημιουργήθηκε, για παράδειγμα θα μπορούσαν να έχουν πιέσει;
Εμείς, ως ΤΕΙ, δεν επιρρίπτουμε ευθύνες στους τοπικούς άρχοντες, δεν είναι αυτή η δουλειά μας. Μπορεί όλοι τους να έκαναν το χρέος τους, που ίσως δεν έγινε φανερό ή δεν το αντιλήφθηκε η τοπική κοινωνία της Καλαμάτας. Ιδιαίτερα αναφέρομαι στους βουλευτές της κυβερνητικής παράταξης. Μπορεί να πίεσαν εκεί που έπρεπε να πιέσουν. Αυτό, όμως, δεν έγινε γνωστό σε μας, τη νέα Διοίκηση του ΤΕΙ.

Πώς βλέπετε το μέλλον του ΤΕΙ Καλαμάτας γενικότερα;

Είμαι από τη φύση μου αισιόδοξος άνθρωπος και βλέπω με θετική ματιά το μέλλον. Ως Διοίκηση θα πράξουμε το καλύτερο. Δεν μπορούμε, όμως, να ελέγξουμε γεγονότα και αποφάσεις που λαμβάνονται σε άλλα επίπεδα.

Τα τμήματα στα οποία εισήχθησαν ελάχιστα άτομα θα συνεχίσουν κανονικά τη λειτουργία τους;
Ασφαλώς και θα συνεχίσει η λειτουργία τους. Αλίμονο, αν η λειτουργία εξαρτιόταν από τις εκατοντάδες των εγγεγραμμένων για πρώτη φορά σπουδαστών σε κάθε τμήμα. Στις αγγλοσαξωνικές χώρες λειτουργούν και τμήματα στα οποία εισάγονται κάθε χρόνο μόνο 15-30 φοιτητές. Γιατί όχι και εδώ;

Είστε υπέρ ή κατά των ιδιωτικών πανεπιστημίων;
Η λειτουργία ή μη ιδιωτικών πανεπιστημίων σε μια χώρα εξαρτάται από τη διάθεση της Πολιτείας να στηρίξει το «Δημόσιο Πανεπιστήμιο». Σε χώρες όπου τα Δημόσια Πανεπιστήμια έχουν την πλήρη στήριξη της Πολιτείας και όπου η ποιότητα των σπουδών που παρέχουν αυτά ή το επίπεδο της έρευνας που διεξάγεται σ’ αυτά είναι υψηλά, δεν τίθεται σε κοινωνικό διάλογο η λειτουργία ή μη ιδιωτικών πανεπιστημίων. Το ζήτημα δεν έχει ενδιαφέρον. Στις τριτοκοσμικές χώρες, όπου η Πολιτεία ενδιαφέρεται ελάχιστα για το Δημόσιο Πανεπιστήμιο ή τηνπαιδεία γενικότερα, εκεί δίδεται ζωτικός χώρος για τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Θα στέλνατε το παιδί σας στο ΤΕΙ Καλαμάτας; Αν ναι, σε ποιο τμήμα, προσδοκώντας τι;
Δε συνήθιζα να το κάνω όταν το παιδί μου ήταν υποψήφιος ούτε θα το έκανα και τώρα, να επιλέξω δηλαδή εγώ τι θα σπουδάσει εκείνο. Το μόνο που θα έκανα (και έτσι έπραξα παλαιότερα) είναι να του δώσω την αναγκαία πληροφόρηση για να αποφασίσει το ίδιο και, μάλιστα, σωστά. Παράλληλα, δεν πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός ότι δεν μπορούν να ικανοποιηθούν οι επιθυμίες όλων των υποψηφίων. Δηλαδή, δεν μπορεί να εισαχθούν στην Ιατρική, τη Νομική, το Πολυτεχνείο όλοι οι υποψήφιοι που έχουν δηλώσει αυτά τα Τμήματα. Η διασπορά οφείλει καιπρέπει να είναι τέτοια που να καλύπτονται οι ανάγκες όλων των επαγγελμάτων.

Τα νέα, τεράστια, κτήρια πιστεύετε ότι μπορεί να γεμίσουν; Έχετε σκεφτεί εναλλακτική χρήση τους;
Με το στρατηγικό σχεδιασμό του ΤΕΙ Καλαμάτας, οι υφιστάμενες κτηριακές υποδομές δεν επαρκούν για τη σωστή εκπαίδευση των σπουδαστών των λειτουργούντων ήδη τμημάτων. Τα νέα κτήρια θα καλύψουν αυτές τις ανάγκες και θα στεγάσουν τα νέα τμήματα.

Σπουδαστές κατηγορούν συγκεκριμένους καθηγητές «ότι κόβουν ασύστολα». Ένα σχόλιο.
Οι σπουδαστές μας πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι φοιτούν σε ένα Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα και όχι στο Λύκειο. Αυτό σημαίνει ότι οι απαιτήσεις για γνώση και ομαλή ένταξή τους στον επαγγελματικό στίβο είναι μεγάλες. Εκπτώσεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση δε χωράνε. Τα πτυχία δε χαρίζονται, κατακτώνται με το «σπαθί» των ίδιων των σπουδαστών, δηλαδή τη μελέτη και το μόχθο. Δεν αποδέχομαι τον απλό ισχυρισμό ότι «συγκεκριμένοι καθηγητές κόβουν ασύστολα». Το ΤΕΙ Καλαμάτας είναι το μοναδικό ΤΕΙ της χώρας που θέσπισε στον ΚανονισμόΣπουδών του την εξέταση του σπουδαστή ενώπιον επιτροπής για να αποτρέψει κάθε τυχόν πειρασμό άδικης μεταχείρισής του από οποιονδήποτε καθηγητή.

Το γραφείο σας είναι ανοικτό για κάθε σπουδαστή;
Το γραφείο του προέδρου είναι πάντα ανοιχτό στους σπουδαστές. Όμως, η οποιαδήποτε συζήτηση με μεμονωμένους σπουδαστές δε λύνει γενικότερα θέματα σπουδών. Τέτοια θέματα λύνονται με διάλογο που διεξάγεται με τα θεσμοθετημένα όργανα των σπουδαστών, δηλαδή με τους Συλλόγους και τις Παρατάξεις.

 

Συνέντευξη στον Παναγιώτη Μπαμπαρούτση

You are here