ΘΟΔΩΡΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

Περί ραδιοφώνου και τηλεόρασης…

 

Είσαι ένα από τα πρώτα ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά πρόσωπα της πόλης. Πότε ξεκινάς και από πού;
Ξεκίνησα σχεδόν με την έναρξη της ιδιωτικής Ραδιοφωνίας, αρχές δεκαετίας του ’90. Δούλεψα αρχικά ως μουσικός παραγωγός στους πρώτους ραδιοφωνικούς σταθμούς της πόλης (Best, Κανάλι 1, Μεσόγειος) και λίγο αργότερα στην ΕΡΤ. Τηλεοπτικά, η αρχή έγινε στο Μεσόγειος. Έζησα πρωτόγνωρες στιγμές με ελάχιστα μέσα. Μια ομάδα 3-5 ατόμων και με τη στήριξη του εργοδότη Α. Φω- τάκη, κάναμε πραγματικότητα κάτι που φαινόταν μακρινό όνειρο για εκείνη την εποχή. Αργότερα ήρθε η ΝΕΤ. Εκεί, παρουσίαζα το κεντρικό δελτίο ειδήσεων, αθλητικά, αλλά και μία εκπομπή. Τα 5 χρόνια παρουσίας μου εκεί ήταν μεγάλο σχολείο, αφού διευθυντής ήταν ο Ντίνος Πλεμμένος και Ειδήσεων ο Ηλίας Μπιτσάνης, δημοσιογράφοι με τεραστία εμπειρία.

Τι έχει αλλάξει από εκείνη την εποχή στα Μέσα;
Θεωρώ ότι εκείνη η εποχή είχε ρομαντισμό αλλά και αισθητική και σίγουρα λιγότερη διαπλοκή. Σήμερα η λέξη «διαπλοκή» έχει γίνει συνώνυμη της Ελληνικής Τηλεόρασης, εκτός μερικών εξαιρέσεων. Αν δεν έχεις εργαστεί στην τηλεόραση, πολλές φορές δεν το αντιλαμβάνεσαι. Στα τοπικά κανάλια η κατάσταση είναι διαφορετική.

Ανάμεσα στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση, ποιο Μέσο προτιμάς;
Το ραδιόφωνο και η τηλεόραση έχουν ξεχωριστή θέση στην επαγγελματική μου πορεία, από τη δημοσιογραφική πλευρά όμως η τηλεόραση έχει σαφώς μεγαλύτερες απαιτήσεις. Προτιμώ και τα 2 Μέσα, αρκεί να κάνω αυτό που μου ταιριάζει και αρέσει… Δε γίνεται πάντα, όμως.

Εσύ ξεκίνησες ως ραδιοφωνικός παραγωγός και μετά σε είδαμε στο STAR της Αθήνας και σε τοπικά κανάλια ως δημοσιογράφο. Τι είσαι τελικά;
To STAR ήταν ο μεγαλύτερος μέχρι τώρα σταθμός της καριέρας μου, 7,5 χρόνια ελεύθερο ρεπορτάζ για τα δελτία ειδήσεων του καναλιού δεν είναι λίγα.σιογράφος. Σε ένα μεγάλο κανάλι δεν μπορείς να κάνεις διαφορετικά. Όσο για το τι, τελικά, είμαι; Ανάλογα με τις συνθήκες δουλειάς μεταμορφώνομαι… ας πούμε ένας χαμαιλέοντας.

Κατά την άποψή σου, το ραδιόφωνο για σένα είναι για να παίζει μουσική ή και για να ενημερώνει;
Οι εποχές έχουν αλλάξει και η πληθώρα ΜΜΕ έχουν αλλάξει το τοπίο στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα το φορτίο της ενημέρωσης να έχουν αναλάβει οι εφημερίδες και η τηλεόραση. Το ραδιόφωνο πλέον έχει ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Για το λόγο αυτό, τα μουσικά και τα αθλητικά ραδιόφωνα στις μετρήσεις έχουν μεγάλες ακροαματικότητες.

Ποια η άποψή σου για το ραδιόφωνο της Καλαμάτας;
Θεωρώ πως η πόλη μας διαθέτει από τα καλύτερα ραδιόφωνα πανελλαδικά, συγκριτικά πάντα με το τι ακούν τα αυτιά μας σε άλλες περιοχές. Μάλιστα, 3- 4 ραδιοφωνικοί λειτουργούν σε αθηνα[κά πρότυπα.

Έχεις τον KISS, τι σημαίνει για σένα αυτός ο σταθμός; Πώς ξεκίνησε;
Σημαίνει πολλά! Ξεκίνησε ως μια ιδέα από μια παρέα φίλων το 1993, ως Light Fm. Αργότερα αναπτύχθηκε σε έναν από τους καλύτερους ραδιοφωνικούς σταθμούς της πόλης, θέλω να πιστεύω…O Kiss είναι ιδέα, αλλά και η κυρίως δουλειά μου, με όλους μου τους συνεργάτες να είναι επαγγελματίες του χώρου. Αξίζει να τους αναφερω, γιατί o KISS είναι μια παρέα: Πέτρος Κουδούνης, Ηρώ Λυμπέρη, Τάκης Σπηλιόπουλος, Μαρία Μπαλάσκα.

Με τον αθηναYκό KISS καθώς και τους παγκόσμιους KISS (KISS PARIS, KISS NEW YORK) υπάρχει σχέση ή απλή συνωνυμία;
Ο KISS είναι παγκόσμιο trade mark, είναι κάτι ανάλογο όπως το MTV στην τηλεόραση. Οι ζωντανές συνδέσεις με τον KISS Αθήνας είναι από τις πιο δημοφιλείς ζώνες.

Στο σταθμό παίζεις μόνο ξένα. Σου αρέσουν τα ξένα ή δε σου αρέσουν τα ελληνικά;
Άποψή μου είναι πως σε ένα ραδιοφωνικό σταθμό πρέπει να υποστηρίζεις ένα είδος μουσικής, με αυτό τον τρόπο διευκολύνεις τους ακροατές να μην αλλάζουν συχνότητες. Τα ελληνικά και βέβαια μου αρέσουν, είναι η γλώσσα μου.

Αν έπαιζες ελληνικά, τι θα προτιμούσες;
Παίζω πάντα ό,τι αρέσει στον κόσμο για club, bar και ό,τι αρέσει στους ακροατές στο ραδιόφωνο. Σπίτι μου θα ακούσω τη μουσική που αρέσει σε εμένα. Εξαρτάται και από την εποχή. Αυτή την περίοδο συμπαθώ ιδιαίτερα τον Armin van Buuren (ξένα) και το Live του Μπάμπη Στόκα.

Λένε για την περιβόητη μαγεία του ραδιοφώνου, ποια είναι για σένα αυ- τή η μαγεία;
Η μαγεία είναι ότι με την ακοή μπορείς να φαντάζεσαι κάτι που στην εποχή μας χάνεται, ενώ η εικόνα σε καθοδηγεί πολλές φορές εκεί που δε θέλεις. Αυτή είναι η μαγεία του ραδιοφώνου, ειδικά στις βραδινές εκπομπές.

Η καλύτερη εποχή από άποψη κομματιών έχει περάσει; Είναι τώρα; Περι-μένεις να έρθει;
Κάθε εποχή ξεχωρίζει για κάτι, προσωπικά πιστεύω ότι η εποχή της μελωδίας επιστρέφει σιγά… Τα ’70s και ’80s ήταν οι πιο μελωδικές δεκαετίες.

Έχει τύχει ποτέ να παίξεις κομμάτι χωρίς να σου αρέσει απλά επειδή είναι εμπορικό ή επειδή στο ζήτησαν;
Βέβαια, στόχος κάθε παραγωγού ραδιοφώνου ή Dj είναι να χαίρονται όσοι τον ακούν και να περνούν καλά, το έχουμε μεγάλη ανάγκη στις μέρες μας.

Τι άλλο να περιμένουμε από σένα;
Ίσως επιστρέψω στην τηλεόραση, αρκεί να κάνω αυτό που θέλω… Κάτι υπάρχει, θα δούμε…

Άλλο ένα χαρακτηριστικό σου είναι η φωνή, την ακούμε σε πολλά διαφημιστικά μηνύματα.
Αυτό είναι αλήθεια, η φωνή μου ήταν αφορμή να εμπλακώ με αυτή τη δουλειά. Ένας αδελφικός φίλος και συμμαθητής (Νίκος Πεφάνης) με άκουσε πρώτος στο Ράδιο, τότε στο ΒEST, και με παρακίνησε να προχωρήσω (Γεωλόγος σπούδαζα). Το θεωρώ ξεχωριστώ και δύσκολο κομμάτι. Αξίζει να αναφέρω ότι έχω δουλέψει μαζί με τη φίλη πρώτα και μετά συνεργάτιδα, Μάγκυ Χαραλαμπίδου, σε αυτό τον τομέα (από τις κορυφαίες γυναικείες φωνές στην Ελλάδα).

Άμεσα σχέδια;
Σχέδια σήμερα; Λίγο δύσκολο… Να βελτιώνεται καθημερινά ο KISS FM, έτσι ώστε να περνούν ευχάριστες ώρες οι ακροατές… να γίνει ακόμα πιο must.

Must διαβάζεις;
Ναι και πιστεύω ότι έλειπε ένα τέτοιο περιοδικό από την πόλη.

Τι θες να αλλάξει σε αυτό;
Θα ήθελα να μεγαλώσει κι άλλο, αφού σε μικρό χρονικό διάστημα έχει κατακτήσει πολλούς φίλους.


“Μέσα από αυτή τη συνέντευξη θα ήθελα να ευχαριστήσω όσους με στήριξαν στη προσπάθεια μου μέχρι τώρα ανώνυμους και επώνυμους. Ενώ αυτό που διδάχθηκα μέσα από της εμπειρίες μου όλα αυτά τα χρόνια είναι ότι η ταπεινότητα, η αξιοπρέπεια και η αυτογνωσία πρέπει να σε συνοδεύουν ως άνθρωπο για να πετύχεις.”

Παναγιώτης Μπαμπαρούτσης

You are here