Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος

Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος είναι ένας ηθοποιός ιδιαίτερα αναγνωρίσιμος, κυρίως μέσα από την τηλεόραση, αφού μέχρι σήμερα έχει εμφανιστεί σε πολλές σειρές.

Απόψε μαζί με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο ερμηνεύουν τους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη στο Θέατρο του Κάστρου, μια παράσταση που αποτελεί παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης.Μιλήσαμε με τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο και σας τον παρουσιάζουμε:

 

Από πολύ μικρός στη δραματική σχολή, κάτι που σημαίνει ότι πάντα θέλατε να γίνετε ηθοποιός;
Ναι, τελειώνοντας το Λύκειο, για την ακρίβεια στα μέσα της τρίτης τάξης, είχα αποφασίσει ότι θέλω να γίνω ηθοποιός και δεν το διαπραγματευόμουν.

 

Προτιμάτε το θέατρο, την τηλεόραση ή το σινεμά;
Προτιμώ μια ωραία δουλειά, όπου κι αν βρίσκεται αυτή.

 

Η σημαντικότερη στιγμή στην καριέρα σας μέχρι σήμερα;
Δεν μπορώ να ξεχωρίσω καμία, είναι όλες πολύ σημαντικές. Κάνω δουλειές που μου αρέσουν και έτσι δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποια, είναι όλες μέσα σε μία πορεία ιδιαίτερα σημαντικές.

 

Γιατί πιστεύετε ότι τα τούρκικα σίριαλ κυριάρχησαν στην ελληνική τηλεόραση;
Γιατί κοστίζουν ελάχιστα, ίσως το 1/10 των χρημάτων που κοστίζει ένα ελληνικό, οπότε σε μια στιγμή που όλα πρέπει να είναι φθηνά, που κανείς δεν έχει λεφτά και κυρίως τα κανάλια, που είναι χρεοκοπημένα σχεδόν, λογικό είναι να μην μπορούν να βάλουν λεφτά σε ελληνικές παραγωγές.

 

Δε βλέπετε τα ελληνικά σίριαλ να επιστρέφουν;
Όχι, αυτό θα αργήσει πολύ.

 

Η τέχνη αντέχει στην κρίση;
Η τέχνη δεν εξαρτάται από τις οικονομικές συνθήκες μιας κοινωνίας, η τέχνη υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει όσο υπάρχουν άνθρωποι που έχουν ανάγκη να εκφραστούν και όσο υπάρχουν άνθρωποι που έχουν ανάγκη να δουν τις αγωνίες τους να τις εκφράζουν κάποιοι άλλοι. Αυτό δεν εξαρτάται από τα λεφτά. Τώρα, πώς θα πληρώνονται αυτοί οι άνθρωποι είναι ένα άλλο ζήτημα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα συνεχίσει η τέχνη να υπάρχει, υπήρχε και στον πόλεμο, υπήρχε από τότε που οι άνθρωποι ζωγράφιζαν στις σπηλιές.

 

Πώς έχει πάει η παράσταση μέχρι σήμερα;
Εξαιρετικά, η ανταπόκριση του κόσμου είναι συγκινητική. Ειδικά αυτή τη στιγμή που δεν υπάρχει η δυνατότητα να βλέπεις ό,τι θες όποτε το θες, όσο και αν κάνει, βγάζουν λεφτά για να δουν την παράστασή μας.

 

Ο Αριστοφάνης παραμένει διαχρονικός;
Ο Αριστοφάνης είναι ένας μεγάλος κλασσικός συγγραφέας και, όπως οι κλασικοί συγγραφείς, δεν έχει εποχή ούτε ηλικία. Μιλά για πολύ βαθιές ανάγκες και προβληματισμούς του ανθρώπου, τις εκφράζει με το δικό του τρόπο και το προσωπικό του χιούμορ και έτσι δε νομίζω ότι όσο υπάρχουν άνθρωποι θα σταματήσει να τους αφορά ο Αριστοφάνης.

 

Λίγα λόγια για την παράσταση;
Η παράσταση προσπαθεί να αποκαλύψει την ουσία και τον πυρήνα του Αριστοφάνη, την ανάγκη για φυγή δυο ανθρώπων από έναν κόσμο τους πιέζει και δεν τους αφήνει να εκφραστούν, που δεν είναι ελεύθεροι, γιατί θέλουν έναν κόσμο καλύτερο, έναν κόσμο ουτοπικό και ας είναι και ο κόσμος των πουλιών. Αυτό προσπαθεί η παράσταση να κάνει, με πολύ χιούμορ νομίζω και χωρίς να φτηναίνει, γιατί ο Αριστοφάνης είναι ένας εχθρός της φθήνιας, και συχνά πέφτουμε σε αυτή, εμείς οι ηθοποιοί αλλά και οι σκηνοθέτες. Πάντως, δε νομίζω ότι αυτή η παράσταση φθηναίνει πουθενά, νομίζω ότι είναι μια παράσταση με πολλή αξιοπρέπεια, αλλά και ουσιαστικό χιούμορ και δραματικά στοιχεία, κάτι που δε συνηθίζεται στον Αριστοφάνη, και φυσικά πολιτικά στοιχεία.

 

Τι θα λέγατε σε ένα νέο που σκέφτεται να ασχοληθεί με την υποκριτική;
Αν δεν μπορεί να κάνει αλλιώς, να το κάνει, αν μπορεί να κάνει αλλιώς, να μην το κάνει.

 

Τα σχέδιά σας για το χειμώνα;
Θα είμαι με τον Γρηγόρη Βαλτινό στο θέατρο Ηλύσια με δική του σκηνοθεσία στο έργο «Ο επιθεωρητής έρχεται» του Πρίσλεϊ. Προς το παρόν αυτό είναι ανακοινώσιμο.

You are here